donderdag 24 april 2014

Het zijn intensieve weken. We hebben ter huize een kleine verbouwing en er moet flink getraind worden. Hemelvaart komt snel en dus een lang weekend fietsen in de Vogezen met 'de jongens'. Het is momenteel wat schipperen met de tijd en dat betekent dat ik niet al te lange fietstochten maak. Toch lukt het me nog aardig. Zo'n twee keer in de week fitness voor sixpack en beenspieren en even zo vaak op de racert. Ik maak dan kleine ritjes van zo'n dertig tot vijftig kilometer en dat bevalt enorm goed. Eigenlijk. Na het eten snel op de fiets om de geliefde route langs Rotte of Vliet te doen of - wanneer in goede doen - die zelfs  te combineren. En natuurlijk moet dat gelogd worden op runkeeper. En, ik heb het er eerder over gehad, dat is niet altijd even verheugend. Dit item op geenstijl is dan ook heel erg herkenbaar en dan met name wat Thijs Zonneberg er over zegt, zo is het gewoon! Maar waarom dan? Het antwoord kwam van collega en vriend Arno. Misschien zelf ook sukkelend met de leeftijd vergeleek hij mij met een........oude zilverrug gorilla. De patriarch die uitgedaagd wordt door de jonkies (Hallo Anne) en woest probeert de nakende machtswisseling nog even uit te stellen. De aanvallen zijn beslist sympathiek en zeker niet gemeen: 'goed gedaan, jammer van de gemiddelde snelheid'. En als ik dan tot doel stel om 1250 km te maken vóór de vakantie, wordt er doodleuk een doelstelling van - ja lach maar - 1251 km of zelfs 1252 km gesteld. Een wijs man zou er glimlachend mee omgaan. De zilverrug echter pakt met tegenzin zijn fiets, selecteert runkeepert en gaat fanatiek op de pedalen staan. Kilometers maken, ruim boven de dertig per uur zitten! Onbewust van al dat mooie voorjaarsgebeuren zoals de watervogels, lammetjes en frisse polders. Tja.

Door al dat gejakker is mijn conditie nu best goed. Inmiddels nader ik de 500 km én is het grote werk op de zolder bijna klaar. Het zou dus zomaar kunnen.......... En dan zullen we eens zien of ik straks op de Grand Ballon en later de Calibier een laagland of  een berggorilla ben.

Geen opmerkingen: