maandag 21 december 2015

Leve de Kerstvakantie!


Heerlijk, het is Kerstvakantie. Ik heb duizend-en-één plannen voor de komende twee weken. Elke dag sporten, snoepen zonder schuldgevoel, m'n gezin liefhebben tot ze eng van worden en lezen. Twee boeken door elkaar. Fictie en non-fictie, allebei over geschiedenis en mijn 'favoriete' perioden. Zojuist terug van een zalig loopje door het balijbos. De nieuwe schoenen doen het goed. De ambitie zal ik echter niet naar boven bijstellen. Dit is het: 5km joggen. Mijn hele lijf schreeuwt "harder lopen" want de conditie en het gestel kunnen dat gemakkelijk aan. Alleen die anderhalve centimeter pees waarschuwt me met een bescheiden pijntje dat ik dat niet moet doen. Het is niet anders. Morgen krachttraining, overmorgen kickboksen en daarna tegen het omslagpunt trainen op de crosstrainer. Maar nu een kopje gemberthee zetten en een stukje lezen. Over welke dictator?

Geen opmerkingen: